Daisypath Christmas tickers

onsdag 12 december 2012

Pettson får julbesök

Pettson och Findus får mig att att tänka på min farmor som gick bort för många år sedan. Hon älskade Pettson och Findus när den gick som julkalender gillade hon den till och med mer än jag gjorde hihi.

Men nu nog om det jag har fått hem recensionsexemplar Pettson får julbesök i brevlådan för ett tag sedan från Opal.



Det är dan förre dopparedagen och mycket måste göras det måste huggas en fin gran och gå och handla inför julafton innan affären stänger. Så dom ger si ut för att hugga en gran och tar med sig kälken och lägger lite granris på den sen händer något som kommer att förändra hela deras jul Pettson halkar och stukar foten. Då kan dom inte hugga någon gran eller bege sig till affären och Findus är inte glad igen julmat och ingen gran muttrar han. Pettson funderar på hur han kan göra Findus på gott humör och får då en idéen att göra en gran av en pinne och granruskorna den hög tidigare och på den vägen så blev det i alla fall en gran i stugan. Sen kom grannarna på besök med en massa julmat så det gick ingen nöd på varken gubben eller katten den julen heller fast det hände en liten olycka.

Jag gillade att läsa denna bok som jag tror trollbinder både barn och vuxna i juletid. Skickliga och fina tecknade bilder som känns äkta på något sätt som att man liksom vill dyka i boken och uppleva det Pettson och Findus gör och känner.


Betyg: 5/5 polkagriskäppar

Inga kommentarer:

Skriv ut