Daisypath Christmas tickers

tisdag 23 augusti 2011

Julfrågor

Dessa julfrågor kommer från Lisas Vinterland.

1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?                                               

Åh jag älskar Julen och måste bara säga en 8 men för det mesta vill mitt hjärta säga en 10 :-)

2. När vill du att första snön faller?                                                                                                      

Jag tycker November är lagom att den kommer och håller i sig in i Februari. Bara det är snö under julhelgen så är jag nöjd, det är ett måste.

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?

Jag änvänder plastgran på pga att jag är allergiskt mot riktigt gran.

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?                                                    

Jag har köpt in lite jag ska måla inför julen både till mig själv och julklappar till nära och kära, och så har jag startat min julblogg i år. Mer än så är det inte ännu.

5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?

Jag skulle nog säga November då tjuvstartar jag nog med att baka lite julkakor men till första advent då är jag igång och bakar för fullt.

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?                

Baka mera julgodis mums ;-) Köpa julklappar i tid förra året blev lite stressat pga av att vi flyttade.

7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
 

November brukar det bli.

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.

5. pga att vi flyttade så jag hann inte med det jag skulle tyvärr :(. Blev lite rörigt mitt i flytten.

9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?

Bara mina nära och kära räcker gott och väl.

10. Om du fick välja; nämn tre personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.

Gud vad svårt men jag skulle nog säga Leila för då kan hon hjälpa till och göra lite julmat och baka lite åt mig :P



"Tänk tänk"  Gud vad svårt det var :)

Måste ju bara säga min underbara man vore ju ingen jul utan honom.

Alexander Rybak för han kan underhålla hos under julen med lite bra musik och fiolspelande.

1 kommentar:

Lisas Vinterland sa...

Kul med en ny julblogg :-D Härliga svar!

Skriv ut