Daisypath Christmas tickers

tisdag 10 juli 2012

I ♥ Pepparkaka

Hade ont om vettiga toppar idag som var rena så jag fick dra på mig jultoppen hihihi....hahahaha så nu är det lite jul här i lägenheten idag mitt i Juli :-) Vore gott med en pepparkaka och lite julmust just nu. Blev sugen på det nu när jag går runt här som en pepparkaka ;-) Han läskar mig den lilla pepparkaksgubben :-)



Vi komma, vi komma från Pepparkakeland,
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre,
korinter till ögon och hattarna på sne!
Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland,
till julen, till julen vi komma hand i hand.
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis,
de ville inte resa från vår pepparkakegris.

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag har varit i London i veckan och där sålde de dekorerade pepparkakor på flera ställen.

Tomtenissan sa...

Fin är den iaf :)

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Haha jag har en snögubbetshirt som åker fram titt som tätt :-)

Skriv ut