Daisypath Christmas tickers

fredag 7 september 2012

Blossas årgångsglögg blev?

Ja nu är den faktiskt här det blev yuzu och ingerfära.  Tja jag vet inte vad jag ska säga men tycker faktiskt det låter gott med denna smak och tror den blir mycket godare än förra årets som var kaffe och det blev inte någon hit hos mig. Men med yuzu och ingerfära låter faktiskt suveränt gott. Ser framemot att få köpa mig ett exemplar och dricka lite varm glögg en kall höstkväll. Tända några doftljus med doft av julen och dricka glögg inte alls så pjåkigt det. Så mysigt att man får gåshud.


Yuzu och ingefära! Yuzu är en citrusfrukt som odlas i Japan och smakar som en blandning av grapefrukt och mandarin. Yuzu kombinerat med kryddstark ingefära blir ett spännande smakmöte där svensk glöggkultur möter fjärran österns frukt.

3 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Jag skulle vilja äta en juzu, den låter god. Jag tyckte inte att årets glögg lät speciellt god, inte för att jag är nån direkt glöggdrickare

Johanna sa...

Ja, jag tycker också att glödden låter rätt så god :) Men det är ju alltid svårt att veta förra året blev jag besviken, så vi får väl se!

Falksonchristmas sa...

Njae, får nog testa först, låter lite knepigt i min smak.....

Skriv ut