Daisypath Christmas tickers

lördag 22 september 2012

En lista

Jag hittade en lista hos Nathalies Jul och var ju bara tvungen att fylla i den är så roligt med dessa jullistor att jag inte kan låta bli.

Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Ja det blir hemma hos oss som vanligt, kommer att fira med min man och förmodligen hans föräldrar och hans bror.

Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur?
Ja blir jag och min man och en massa rätter som vi tillagar. Kanske vi får besök men har inte planerat det ännu.

Vad önskar du dig i julklapp?
Bra fråga? Ähh en fritös, filmer och en massa till ;-) Men står still nu ;-)

Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?
Nej, är så morgontrött så skulle aldrig orka. Men det skulle vara mysigt att göra någon gång om man bara orkade ta sig ur sin goa säng.

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Nej, inte en ända. Brukar börja i november- december faktiskt.

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton?
Har alltid varit tomteverkstaden och kommer alltid att förbli. Älskar schackspelet haha det är bara så bra.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, det tycker jag är alltid så stämningsfullt och mysigt så jag kan inte säga annat än ett stort JA.

Brukar du känna att det är skönt när julen är över?
Nej, Jag saknar alltid julen julgalen som jag är.

Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?
Julskinkan är ett måste ingen julskinka ingen jul helt enkelt.

Vilken julmustsort är godast?
 Apotekarens måste det nog va. Vad sugen jag är på julmust nu...

Vilket glöggmärke är godast?
Blossa helt klart ingen annan slår den.

Har du firat jul utomlands någon gång?
Ja, två gånger båda gångerna i USA. Florida och New York och det är häftigt må ni tro. Skönt att slippa alla dessa måsten och bara åka bort.

Vilken jullåt är den bästa, varför?
Åhh är så många men gillar dom svenska julsångerna bäst ger mest julstämning. Jag gillar Rudolf med röda mulen och engelsk måste nog vara winter wonderland.

Vilken julfilm är den bästa, varför?
Helt klart nu är det jul igen 2 den kan jag aldrig få mycket av. Ser den året om bara älskar den.

Bästa julkalender?
Helt klart trolltider inget att snacka om.

Vilken artist tycker du är juligast av alla?
Vad svårt ingen aning faktiskt. Peter Jöback kanske eller vad svårt det va. Säger pass!

Har du varit Lucia någon gång?
Ja många gånger i min ungdom, blev alltid Lucia men ville hellre alltid va tomte.

Inga kommentarer:

Skriv ut