Daisypath Christmas tickers

onsdag 31 oktober 2012

Julmarknader

Jag sitter här planerar vilka julmarknader jag vill gå på i år. Finns det något mysigare än att gå på julmarknader och känna doften av granris, dricka glögg och bara gå runt bland alla urmysiga julstånd och drömma sig bort. Nä inte mycket slår det. Vad jag längtar nu, men än är det  bara falbygdens ost som har öppnat så får nog se till att planera in den snarast då mina julnerver är som tokiga nu i dessa tider.


Jul på Liseberg
Detta är en julmarknad som är ett given som jag inte får missa. Brukar gå dit flera gånger under november och december och bara mysa och känna doften av julen. Öppnar den 16 november- 23 december.

Haga Julmarknad 
Detta är en liten julmarknad men lite charmig på sitt sätt. Öppnar 1 december- 23 december.

Julmarknad i kronhusbodarna
Denna går man igenom snabbt men ligger centralt och bra så tittar nog in en sväng. Öppnar 1 december-16 december.

Julmarknad i nordstan
Går ju inte att undvika då jag nästan är i nordstan varje dag. Öppnar 15 november- 31 december.

Gunnebo julmarknad
Denna har jag aldrig besök men har planerat in den i år. Ska bli roligt att se någon ny julmarknad.

Tjolöholms Slott
Denna är en av Västsveriges största julmarknader och jag har aldrig varit där men i år ska det bli ändring på det tror jag. Öppnar 16 november- 25 november.

Julmarknad på Falbygdens Ost
Här har jag heller aldrig varit men har lite planer på att besöka den i år har hört så mycket och sett på julbloggar hur mysig denna verkar vara. Så måste bara se det med mina egna tindrande ögon. Öppnar 10 oktober och håller på fram till julhelgen.

Huseby julmarknad
Detta är en av Sveriges största och den ska jag besöka helt klart i år. Har inte varit där på en massa år och längtar dit nu. Öppnar 10 november- 18 november.

2 kommentarer:

Emelies Christmas sa...

Det är så mysigt med julmarknader :)

Fanny sa...

Åh va många, mysigt! Jag har oturen att julmarknaden i Sundsvall och i Östersund är samtidigt =/ Men någon av dom kommer jag gå på och så lyckas jag och pojkvännen träffa in invigningen på en marknad i Stockholm när vi är där =)

Skriv ut