Daisypath Christmas tickers

onsdag 7 november 2012

KAKPRESS, JULMOTIV

Jag har nu testat kakpress, julmotiv  från tårtdecor och gjort lite pepparkakor med krystyr.

Förpackningen innehåll en ytterring som man sedan pressar på kakan. Sen får du med tre olika motiv, snöflinga, snögubbe och julgran som du lätt byter och sätter dit ett nytt mönster som du sedan trycker ut på kakan. 

Perfekt för att dekorera julkakor eller pepparkakor, jag har gjort pepparkakor med krystyr på.  Blev väldigt fina mönster lätt att hantera bara tryck ytteringen på plats  och sen ditt motiv som du har valt på din julkaka/pepparkaka och vips så har du ett jätte fint mönster och vill du så kan du dekorera kakan med krystyr för att göra den ännu mera dekorativ. Det blir en lite försänkning i kakan så den blir perfekt att dekorera med krystyr.

Var lite svår att pressa ut mönsterna  för man får fiffla lite med den röda knappen som sitter mitt i ytterringen som också har en fjäder som ska sitta rätt annars annars fastnar den. Så lite pill var det allt men väldigt roligt att dekorera dom färdiga kakorna som jag tycker blev helt ok får träna lite så ska ni se att nästa gång kommer dom att bli ännu proffsigare.

Så jag tycker absolut ni ska testa detta kitet för alla som gillar att dekorera pepparkakor är detta perfekt. Lite pilligt men gillar man att pyssla i köket och att baka så är dom perfekta. Resultatet blev ju snyggt och övning ger ju färdighet så ju mer man tränar ju snyggare blir det.

Kitet kostar 159 kr






2 kommentarer:

Amandas jul sa...

Superfint! Och det lät kul :)

Emelies Christmas sa...

Riktigt fint det blev!

Skriv ut