lördag 8 december 2012

Jul hos kronans droghandel

I tisdags hämtade jag ut ett paket från Kronans Droghandel. Fick en paket med lite diverse produkter från deras julsortiment. Ser fram emot att testa dessa produkter fram till jul.



Tiramisumandlar kostar 39,50 kr. Ser väldigt goda ut och skulle nog passa som handen i handsken till en kopp julkaffe.

Glöggkrydda kostar 39,50 kr, själv har jag aldrig gjort egen glögg men kanske få se till att göra det nu.

Saffran kostar 35 kr, så nu kan jag baka med saffran igen. Går åt mycket saffran nu i dessa tider. 

Pepparmintsolja kostar 39,50 kr, passar perfekt till julgodis och bakverk så nu ska jag smaksätta mitt julgodis med pepparmintsolja bland annat ischoklad har jag tänk att göra och ha i några droppar pepparmintsolja. 

Belgisk choklad är ju aldrig fel. Kostar 69 kr. En ask fylld med ljus, vit och mörka Belgiska praliner och marmorerade snäckor. 

Senap som kommer att bli perfekt till griljeringen av julskinkan och tillbehör till jul så denna kommer nog att stå orörd fram till julborden. Burken är så fin i sig att man inte behöver skämmas för att sätta fram den på julbordet. Burken innehåller 280 g och kostar 69 kr finns även en mindre storlek på 175 g som kostar 39,50 kr.

Teer Kronans drogahandel har tagit fram tre olika sorters teer till alla teedrickare. Årets teer är Vintersaga, Vintereld och Vinterdröm. Själv är jag ingen temänniska men ska ändå testa alla kanske jag finner någon jag gillar med andra ord. Annars blir det ju en perfekt julklapp till någon som gillar te mer än jag :-) 
Teerna finns i svart, grönt och rött te.
100 g och kostar 39,50 kr

Intresserad av några produkter så hittar ni flöjande julprodukter hos ditt närmsta apotek.




Inga kommentarer:

Skriv ut