Daisypath Christmas tickers

tisdag 11 december 2012

Vår julkokbok

Har fått hem en otroligt bra julkokbok från Norstedts Förlag. Är en Kokbok fullproppad med smarriga julrecept skriven av Sara Begner. Boken släpptes i år 2012 och den heter Vår julkokbok. Jag fick den till dörren för ett tag sedan och detta är en lite tjockare bok men med massor av recept. Nu kommer recension om denna bok.



Vår Julkokbok- Sara Begner
Den här boken innehåller enormt många recept det gör att den är en rätt tung bok. Detta är en julkokbok som varje hem borde ha hemma. Den innehåller nämligen allt det där du behöver för att få ett lyckat julbord. Det är en mix av mat, baking och julgodis. Bokens innehåll har gamla klassiker men också lite nyare recept för dom som gillar att testa några nya rätter varje år.

Boken är lättläst enkla recept att förstå och bilder som känns tilltalande men inte så intressanta men ändå är dom fina på något underligt sätt.

Finns inte bara recept i denna bok finns även en del bra fakta. till exempel temperaturer kött,gris och fågel och även koktider för grönsaker. Men det jag verkligen gillade med denna bok var att det fanns fakta om olika livsmedel och det tycker jag är intressant att läsa om så det blir ett plus i kanten på det.

Ja det är en bok som föll mig i smaken jag ska göra ett par av rätterna i boken till mitt julbord bland annat chilifrästa revbensspjäll och saffranslax. Här finns också recept på hur du gör din egen julkorv, knäck,risgrynsgröt, glögg och vörtbröd.

Kostar 169 kr på Bokus. Här kan du provläsa boken också.

Så blir maxpoäng nämligen 5/5 Polkagriskäppar.


Inga kommentarer:

Skriv ut