Daisypath Christmas tickers

onsdag 11 september 2013

Hittade ännu en jullista

Nu poppar det upp massor av jullistor så roligt :-)

Denna gången är det är Alexandras jul som knåpat ihop en lista som jag givetvis måste svara på ;-)


Vilka brukar du köpa julklappar till?
Min man givetvis, mamma, pappa, mina svärföräldrar, min brors bror och mina brors brorsbarn. 

Har du några favoritdagar i December/Juletiden?
Ja såklart jag har ;-)
 Den 1 december för då börjar ju julmånaden och så är det ju dags att bänka sig framför TV:n och kolla på julkalendern ;-), sen såklart andra, tredje och fjärde advent,  Lucia, dan före dan (lillejul) och julafton!

Tror du på tomten/trodde på tomten som liten?Klart man trodde på tomten som liten hade önskat man fortfarande gjorde det vore ju så coolt.

Vilken är din favorit i Kalle Anka som går på julafton? Tomteverkstan helt överlägset har alltid gillat den mest :-)

Har du en julstrumpa?
Ja det har jag en som min svärmor har broderiet!

Vilken är din favorit på julbordet?
 
Julskinkan går inte att vara utan, köttbullarna, dopp i grytan och mammas doppebröd, mums filibabban.

Adventsljusstakar eller julstjärnor?
Har båda :-)

Vilken är din favoritblomma att ha hemma under julen?
Julstjärna brukar jag ha dom tycker jag är fina!

Vilken juldoft måste det finnas?
 Pepparkakor, Lussekatter, Julskinka och tända ljus.

Brukar du klämma på julklapparna under granen?
Ska jag va ärlig så ja jag är nyfiken som ett barn än idag barnasinnet kvar ;-). Är nyfiken i en strut hihi!

Spelar julklappspappret någon roll?
Ja det tycker jag. Jag vill ha juligt papper med tomtar som verkligen symboliserar jul. 

1 kommentar:

Alexandra sa...

Vad roligt att du svarade på min lista! :D

Skriv ut