Daisypath Christmas tickers

måndag 30 september 2013

Julmarknader jag längtar till... :-)


Nu går vi snart in i oktober månad och det är nu det börjas nalkas julmarknader på sina håll. Flera julmarknader öppnar upp sina portar nu lite varstans i vårt avlånga land.

Julmarknader jag kommer att besöka och vill besöka i år är:
Liseberg såklart är ett måste...
Hagajulmarknad är liten men mysig...
Kronhusbodarna går man igenom på ca 10 minuter så hinner med Haga den dagen också ;-)
Falbygdens ost med svärföräldrarna har blivit en tradition, gå och mysa bland pynt och insupa ostattmosfären är riktigt mysigt och gott på köpet då man går och provsmakar lite olika ostar m.m.
Huseby julmarknad har jag besökt de senaste åren får se om jag gör det även i år.

Gunneboslott har jag aldrig besökt men skulle vilja göra det i år... Slott är ju alltid slott :-)
Tjolöholmsslott ännu en julmarknad jag aldrig besökt har hört att den ska vara väldigt mysig och julstämningen infinner sig och ger ett julrus...

Utländska julmarknader jag drömmer är:
Tivoli i Köpenhamn har jag drömt om i så många år men får liksom aldrig tummen ur och åker dit!!
Julmarknad i London, Prag och Tyskland tex: Lübeck, Kiel ;-)

6 kommentarer:

Michelle sa...

Åh, julmarknad i Tyskland eller London hade jag velat gå på!! :)

Annas Strålande Jul sa...

Jag har besökt julmarknader både i Tyskland och i Österrike och de kan verkligen julmarknader där nere! Verkligen att rekommendera. Jag skulle gärna vilja besöka någon slottsjulmarknad någon gång, det verkar så mysigt!

Olivia - LJUVA JUL sa...

Har länge velat besöka Köpenhamns, tror att den är något utöver det vanliga! :)

Cecilia sa...

Jag med må jag lova :-)

Cecilia sa...

Har aldrig varit på slottsmarknad heller men vill åka på minst en i år.

Cecilia sa...

Jag med ska jag meddela :-)

Skriv ut