Daisypath Christmas tickers

onsdag 16 oktober 2013

Dagens juliga fråga?

Frågestund igen här på Svensk Jul.

Denna gång är det granen som står i fokus ;-) 
Jag har en plastgran älskar min plastiga gran då den alltid har mycket och tätta grenar att hänga allt mitt pynt i. I barndomen köpte alltid pappa en gran och dessa var inte alltid så vackra barrade på direkten eller så var den kal på någon sida var svårt att hitta fina köpegranar så när jag flyttade hemifrån fick det bli en plastgran också för att jag är allergisk mot gran och skönt att slippa gå runt och snörvla hela julen. 

Så dagen juliga fråga?
Köper du gran? Hugger du egen gran? Eller har du plastgran?







6 kommentarer:

Ingvild B sa...

Jeg setter opp Juletreet i november
så det må være av plast =)

Men tenkte også å kjøpte en ekte gran
før Jul i år - slik at vi får to juletrær! =)

Caroline Bloggen Julmysigt sa...

Har oäkta gran hemma, tycker det är smidigt att slippa barr =D

Denise - Min Glittriga Jul sa...

Antingen hugger vi en själv (mammas skog) eller så har vi vår plastgran, det är lite olika! Har dock aldrig köpt en gran

Ellinors julblogg sa...

Här köper vi alltid en äkta gran. För mig är julgransdoften så otroligt viktig så jag skulle nog aldrig kunna ha plastgran.

Maries strålande jul sa...

Vi brukar ha en kungsgran och en plastgran, + lite smågranar i olika rum. Köper kungsgranen.

Sussi sa...

Måste p.g.a allergier ha en plastgran. På mitt förra jobb fick vi alltid en kungsgran, och den drog jag med mig hem till mamma.

Skriv ut