Daisypath Christmas tickers

lördag 5 oktober 2013

Delicatoboll, alkoholfri

Glöggnyhet från Saturnus som verkligen gick hem inget att snacka om där. Är bergsäker på detta kommer att bli glöggen det kommer att skvallras om i år på julbloggarna och i medier. 

Denna glöggen har jag verkligen sett fram emot att smaka då jag alltid har varit svag för delicatoboll älskar denna chokladboll så mycket så vad kunde gå fel tänkte jag både delicatoboll och glögg i ett två av mina favoriter säger bara mums filibabban. 

Vad tycker nu jag då om denna annorlunda glögg. 

Doftar verkligen delicatoboll och hettar du upp den doftar det delicatoboll.
Dricker du glöggen kan du inte gå miste om att det smakar delicatoboll. 

Både jag och min man var överens om att den absolut har en stark touch av delicatoboll med en len och lång eftersmak som jag levde på länge efteråt.
Hade inte  så stark framtoning av glöggkryddorna men inte mig emot saknade det inte då glöggen var så bedårande god så slank ner som ingenting i strupen ville bara ha mera men hejade mig då jag ville spara lite till kalla och ruggiga kvällar inomhus med en god glögg och en massa ljus och uppleva väntan på julen. 

Smaka den är värd varenda litet korvöre. 
En fullpoängare  5/5 polkagriskäppar inget att snacka om där. 
Vill ni läsa recensionen om hallon & lakrits från förra året kolla då denna länk.




8 kommentarer:

Maries strålande jul sa...

Vi gillade också den!

Tomtenissan sa...

Då måste jag prova den, var lite osäker pga att jag inte är så förtjust i chokladglögg.

Madeleine sa...

Vart kan man köpa dessa glöggar?

Anna sa...

Jag har skrivit en lapp till dryckesansvarige på mitt jobb (Konsum) att hon MÅSTE ta in denna snart! För den säljs väl i vanliga butiker, inte på systembolaget? :)

http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

Cecilia sa...

Förra året fanns saturnus glöggar på Systembolaget :-)

Cecilia sa...

Förra året fanns saturnus glöggar på Systembolaget :-)
Den är ju alkoholfri så måste ju gå att få in butik med ;-)

Cecilia sa...

Tycker jag du ska göra :-)

Cecilia sa...

Ja visst var den god -:)

Skriv ut