Daisypath Christmas tickers

fredag 11 oktober 2013

Fyll hela Sverige med julbloggare!

Jag älskar iden att fylla hela Sverige med julbloggare så jag har haft detta inlägg som ett utkast länge så ska nu publicera det tänkte jag. Iden kommer från Annas Glittriga Jul.

1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)? 
Jag bor i Göteborg.

2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?
Jag bor i en lägenhet en fyra med min man och vår kanin Gosan. 

3. Hur gamla (unga!) är ni? 
Jag är 38 år. 

4. Hur länge har ni julbloggat?
Jag har julbloggat sedan 2011.

5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?
Ska vara papper med tomtar på :-)

6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?
Pyntar min balkong med ljusgirlanger och i år kommer den också att få besök av tomtar. 



7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?
Plastgran, pyntar den mest med rött och silver och andra pyntsaker. 



8. När börjar ni julpynta?
Till första advent. 

9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?
Ja Liseberg blir det flera gånger under julsängongen. Brukar även besöka Husby julmarknad som är Nordens största julmässa. 




10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?
Arne weise.

11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?
Pepparkakor, julmust, julskinka och glögg. 






1 kommentar:

Anna sa...

Va roligt att du vill vara med! :) Lägger till dig på kartan alldeles strax!

http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

Skriv ut