Daisypath Christmas tickers

måndag 4 november 2013

Året med Ernst

Titel: Året med Ernst
Text och recept: Ernst Kirchsteiger 
Bokförlag: Ica bokförlag 
För en tid sedan kom en bok som jag hämtade ut på posten. Året med Ernst är ingen bok med bara jul utan har kapitel från varje årstid. 

Boken är stor och tjock och ska nu få ta plats mellan mina zunidjur som nu börjar få besök av nya böcker nu lagom till jul. Blir glad av bara se bokens omslag. Boken bidrar med vackra och mysiga bilder i Ernst stil vilket jag gillar. Många härliga recept blandat med pyssel och inredningsidéer. Ernst tycker ju om att ta vara på vår natur och det är just det du finner mycket i boken. Ska jag vara ärlig är jag trött på hans pyssel och allt som hör naturen till. Jag hör till dom som inte drar in så mycket naturmaterial i mitt hem. 

Mycket pyssel kan du känna igen från tvprogrammen han har haft i TV. Så lite tråkigt då jag inte är någon fantast av hans pyssel. 

Recepten gillar jag stark kommer att prova några av dem. Finns många som låter goda tillexempel julskinka under nöt och frötäcke och Ernst enkla nyponsoppa.

Boken finns att köpa hos Adlibris för 219 kr.

Betyg: 3/5 polkagriskäppar.







Inga kommentarer:

Skriv ut