Daisypath Christmas tickers

torsdag 14 november 2013

Per Moberg firar jul

Titel: Per Moberg firar jul
Bokförlag: Bonniers fakta 

Fick för en tid sedan hem denna stämningsfulla kokbok.  Dags för en recension av boken nu tyckte jag.

En helt otrolig bok med så mysiga och vackra bilder att man nästan känner myset som upplevs i Morberg julbestyr. Så jag blev inte besviken på bilderna må jag lova känns verkligen stämningsfulla och är en lyxig kokbok för den som vill insupa lite julstämning. Omslaget är verkligen lyxigt.

Gillar att det finns ett rött band i boken som du kan lägga där du ska läsa eller så du vet vad du ska tillaga till julbuffen. 

Recepten är klassiska men faller dom mig i smaken då både ja och nej skulle kunna tänka mig att testa några men vet inte om det är så mycket av dem jag kommer att göra finns bl.a. Recept på inlagd sill, revbensspjäll, köttbullar, skinka som finns i dom flesta julkokböcker men något recept som jag inte har sett i någon julkokbok tidigare som jag äger är  recept  på grisfötter. Inget jag skulle vilja göra heller fördelen. Men där finns det om det är någon som vill smälla ihop det till jul. . 

Finns att köpa hos Adlibris för 219 kr.

Betyg: ger boken 4/5 polkagriskäppar för stämningen som den ger men för att få fullpott skulle jag velat ha lite mer nytänkande och lite nyare recept. Inte dessa som jag redan har.



Inga kommentarer:

Skriv ut