Daisypath Christmas tickers

lördag 16 augusti 2014

16 ovanliga pepparkakshus

Oj oj sugen på pepparkaka blev efter att sett dessa ovanliga pepparkakshus hos amelia. Är dålig jag på att knåpa ihop pepparkakshus inför jul har nåt år köpt färdiga delar och satt ihop. Men inte riktigt min grej att göra dom själv men i år kanske det vore dags igen. Tycker ju iofsej att garnera och pynta pepparkakshus är kul så blir nog ett i år ;-)

Men ett klassiskt inte som dessa!

Vilka gillar ni bäst? Ja gillar nr.2, 4, 5, 6, 8 och 14 ;-)

1.
camper pepparkakshus
2.
noaks ark pepparkakshus
3.
designehus pepparkakshus
4.
pc pepparkakshus
5.
smurfarna pepparkakshus
6.
ranch pepparkakshus
7.
brooklyn brownstone pepparkakshus
8.
tekanna pepparkakshus
9.
den lilla sjöjungfrun pepparkakshus
10.
alexanderplatz berlin pepparkakshus
11.
rockklubben cbgb:s pepparkakshus
12.
operahuset i sydney pepparkakshus
13.
igloo pepparkakshus
14.
hobbit-håla pepparkakshus
15.
minipepparkakshus
16.
dinosaurie pepparkakshus


5 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Vilka fina, om jag ska välja en favorit får det bli nr 7 då jag vill att det ska vara någon form av byggnad. Jag har funderat på att göra en kyrka i år men jag har nog inte tiden tyvärr

Julkulan sa...

Wow va häftiga!! Tänk om man hade såna talanger!

Annie sa...

Jag föredrar nog de traditionella pepparkakshusen, men nr 1 var ganska söt:) Själv brukar syrran och jag sättta ihop färdiga husdelar och sedan dekorerar vi det tillsammans med hennes barn. Modern sätt att baka pepparkakshus:))

Emma Julmust sa...

Imponerande pepparkakshus! Men ändå så gillar jag den enkla som är så litet mot kaffemuggskanten! Så otroligt sött!

Unknown sa...

Åh va söta de som hänger på muggkanten va, det ska jag prova i år! Jättesöta! <3

Skriv ut