Daisypath Christmas tickers

onsdag 20 augusti 2014

Vilka ska man besöka i år?

Julmarknader hör ju julen till och besöker gärna så många som möjligt.

Och här i Göteborg finns det ju en del:

Lisebergsjulmarknad är ju helt klart ett måste ingen jul om man ej varit, besöker den flera gånger under julsäsongen. 14 november slår dom upp portarna till julmarknaden längtar såååååå ;-)
Liseberg har även öppet i mellandagarna om du ej hunnit med att besöka marknaden. Bra va?



Julmarknad i Nordstan ja den är ju svår att missa då man är där inne titt som sätt för alla julsaker och så skall det ju köpas julklappar kors och tvärs. Så denna brukar jag gå lite på.


Gunnebo Julmarknad besökte jag för första gången förra året och den var väldigt mysig. Hoppas in innerligt att jag kan ta mig dit i år igen. Denna  julmarknad är helgen 29-30 november kl 11.00-16.00.



Julmarknad på Gustav Adolfs torg kan lätt bli en titt på lite då och då inför jul ;-)

Haga Julmarknad är en liten men mysig julmarknad som jag och min man brukar åka och insupa julatmosfären tillsammans. 

Kronhusbodarna brukar bli en titt in på med ;-)



Tjolöholms Slott
Denna är en av Västsveriges största julmarknader och jag har aldrig varit där men i år skulle jag vilja ändra på. Så får se om jag lyckas komma dit i år. Öppnar 14-16 november och 19-25 november.

Julmarknad på Falbygdens Ost
Här har jag heller aldrig varit men har lite planer på att besöka den i år har hört så mycket och sett på julbloggar hur mysig denna verkar vara. Så måste bara se det med mina egna tindrande ögon. Öppnar 10 oktober och håller på fram till julhelgen.



Huseby julmarknad
Detta är en av Sveriges största den brukar jag besöka men får se om jag gör det i år funderar på tjolöhols slott istället. 



Missat nån nu tro? Ja får väl fylla på listan då hihi ;-)

1 kommentar:

johanna sa...

Jag skulle verkligen vilja gå på lisebergs julmarknad någon gång, har aldrig lyckats få till det faktikst :/

Skriv ut