Daisypath Christmas tickers

söndag 13 september 2015

Jullista

Hittade en kul jullista som jag inte kunde låta bli att svara på så här kommer mina svar.

Listan finner du hos santababy.

En perfekt julig dag äter jag: julskinkemacka till  frukost!
dricker jag: julmust 
lyssnar jag på: massa julmusik 
tittar jag på: Nu är det jul igen 2 och massa andra mysiga julfilmer.
känner jag doften av: nybakade pepparkakor.  
är jag med: min man 
bakar/lagar jag: Bakar julkakor och julgodis i massor


Dagen innan julafton ser ut så här:
Dan förre dopparedagen är det lillejul som firas i min familj. Är en tradition som alltid firats i vår familj så länge jag kan minnas. Då luktar det ljuvligt juligt i mitt kök utav julskinkan som står i ugnen och när den är klar blir det jul med andra ord i lägenheten. Uppdukat julbord bara dags att hugga in ;-)

Så denna tradition fortsätter även nu på äldre dar.  Vet inte om det är så vanligt att fira lillejul här i Göteborg. Är det mer söder över tro? Min man firade i alla fall inte lillejul innan han träffade mig ;-)


På julaftonskväll brukar jag: 
Äta en god julskinkemacka och risgrynsgröt med en kall julöl. Sen blir det att brädspel. 

På juldagen känner jag:Nu brukar jag vara trött på julmaten och känns som julen är över tyvärr. 



Inga kommentarer:

Skriv ut