Daisypath Christmas tickers

måndag 5 oktober 2015

City gross presskit :-)

Ringde precis på dörren och var mitt presskit från City Gross som jag väntat på. Jag gillar City Gross men tyvärr blir det allt för sällan jag kommer dit för ligger inget i Göteborg. Men ligger i Kungälv så dit brukar vi åka ibland. 

Nu till själva paketet som kom. Innehöll strösocker, ljus sirap, vaniljsocker, bikarbonat, pepparkakskryddor och polkagrisar. 

Matkassen har väl inte undgått någon! Blev ju till och med årets julklapp ett år. 

City Gross har den perfekta julkassen fylld med färdiga rätter, råvaror och recept för den stressade julkocken i jultider. Njut av sill, julkorv, julskinka, gravad lax, gräddost, vörtbröd, apelsiner och julmust. Perfekt direkt hem till dörren kommer denna matkassen för 6-8 personer. 
Kostar 1299 kr hemleverans. Vill du istället hämta den i butik kostar den 1199 kr. 

Matkassen med nyårssupén innehåller råvaror till en lyxig nyårssupé för 4 personer i trevligt sällskap. Förätt, varmrätt och efterrätt innehåller denna kassen. 
Kostar  649 hemleverans och 599 hämta i butik. 

Du kan också köpa till viner till nyårssupén då köper du supelådan från Winefinder. Viner som passar till förrätten, varmrätten och efterrätten. 

I år lanserar också City Gross två helt nya kassar för bakentusiasterna. 
Älskar du att baka precis som jag då vill jag också rekommendera julbakskasse och julgodiskasse. 
Julbakskassen innehåller ingredienser och recept till 5 olika sorters julkakor ;-)
Kostar 349 kr hemleverans och 299 hämtas i butik. 

Julgodiskassen innehåller recept och ingredienser till 4 olika sorters julgodis att duka upp på gottebordet. 
Kostar 349 kr hemleverans och 299 hämtas i butik. 

Två recept på julkakor med polkasmak och pepparkakskryddor följde också med båda lätt grymt goda så ska jag helt klart baka till jul. Eller om jag orkar kanske redan i helgen :-)

Så nu blir det kanske bakning på helgens schema om jag orkar vill säga. Annars får det vänta och jag bakar upp ett lass med julkakor till jul istället. Julgodis och julkakor är ju ett måste till jul måste baka och göra julgodis annars blir det ju liksom ingen jul här!  







Inga kommentarer:

Skriv ut