Daisypath Christmas tickers

tisdag 9 augusti 2016

Svarar på en jullista

Sitter och snörvlar och har ont i halsen så tyckte det var på tiden att svara på Matildas jullista.

Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet "jul"?
Pepparkakor, julpynt, granen, julklappar och tomten

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Ja har ju en 1-åring med i år så blir en del nya traditioner som kommer att skrivas om lite längre fram under bloggsäsongen.

Fortsätt meningen "ingen jul utan..."
Att julbaka.

Viktigaste grejen på julbordet?
Julskinkan

Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
Ja har jag gjort två gånger en gång i Florida och en gång i New York. Gillar att uppleva och se hur övriga världen firar jul. 

Vad ger dig mer julstämning, svenska eller amerikanska jullåtar?
Svenska känns som mer jul och sitter djupare i hjärtat ;-)

Vilken julfilm är bättre, "Love actually" eller "En underbar jävla jul"?
Gillar faktiskt ingen av dom men måste jag säga en så blir det Love actually faktiskt. För en Jävla jul är inte min typ av film alls. 

Vilken julkalender väljer du - "En riktigt jul eller "Tjuvarnas jul"?
Tjuvarnas jul är min favorit bland dessa två men älskar en riktig jul också så kommer tätt efter hihi.

Brukar du köpa en julkalendern av något slag till dig själv?
Nä faktiskt inte men skulle vilja ha en chokladkalender med riktigt bra choklad i. 

När började du julblogga och varför (om du har en julblogg)?
Fredagen den 29 april 2011 kl.18.22, öppnade jag upp min julblogg. Startade den väl eftersom jag älskar julen och hade läst julbloggar innan och var nu sugen på en egen. 

Din favoritbild från förra årets jul?

När är det okej att börja julpynta tycker du?
Till första advent. 

Och sista frågan - hur pepp är du i detta nu på december och julen?
10/10 faktiskt längtar till jul nu hohohoho. 

1 kommentar:

Matilda sa...

Vad kul att du svarat på min lista!! :) Alltid lika roligt att läsa andras svar!

Skriv ut