Daisypath Christmas tickers

fredag 30 september 2011

När börjar ni?

Jag älskar när november/december kommer för då kan man börja baka julkakor ;-) tja man kan ju börja innan med men jag brukar inte börja innan. I mitten av November har det hänt att jag satt igång och baka kakor och julgodis och t.o.m lyssna på julmusik för det är ett måste när man ska baka inför julen. Inget julbak utan julmusik och givetvis glögg och snutta på medans man bakar alla smarriga julkakor och julgodis. Nu började jag verkligen se fram emot detta!
Tänk er lukten av pepparkakor som fyller hela lägenheten med underbar juldoft kan inte säga mycket mer "UNDERBART"

När börjar ni att julbaka och dricka glögg?
Glitter GraphicsGlitter Graphics















Christmas Glitter

5 kommentarer:

Helly sa...

ja i vanliga fall är det nån gång i månadsskiftet november/december men i år blir det glögg till helgen då Blossa och Dufvenkrok släpper sina nya. Galet men härligt!

Åsa sa...

Även här är det väl i månadsskiftet - jag brukar vilja ha bakat något till första advent. Ibland blir det lussekatter och pepparkakor redan då, annars schackrutor (för det bakade modern i min barndom). Kanske man skulle kunna hitta på någon cupcake-adventsvariant?

Johanna sa...

Vi brukar börja med glögg i oktober, om vi får tag på någon. Baka börjar jag med i november, vill ha lussekatter och pepparkakor till första advent. Jag har hittat en massa roliga recept som jag vill testa i år, jag kommer rulla fram efter jul =)

ihemmetslugn sa...

Glögg blir så fort som jag hittar den jag tycker om i affären vilket brukar bli mitten/slutet av oktober. Bakningen börjas i november med så mycket som frys och skafferi tillåter.

Falksonchristmas sa...

Hejsan!
Har´redan provsmakat årets nyhet från blossa! Tyckker den är god, har ifs läst en del kommentarer om att man saknar en starkare kaffesmak.

Ser fram emot Lisebergs julmarknad och möjligheten att köpa Jaktglögg, alkoholfri glögg smaksatt med blåbär och hjortron!

Skriv ut