Daisypath Christmas tickers

tisdag 2 oktober 2012

Julfrågor

Älskar älskar att svara på julfrågor så hos Johanna hittade jag dessa frågor och jultokig som jag är så kunde jag inte låta bli att svara helt enkelt.

· Hade du en bra jul förra året?

Ja, det var mysig och stämningsfull precis som det ska va under jul.

· Vem firade jul i ditt hem förra julen / I vems hem firade du jul?

Jag, min man, mina svärföräldrar och min mans bror. Vi firade jul här hemma hos oss.

· Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?

Minns julklapparna under granen på julaftonsmorgon som "tomten" hade lagt ditt. Låg alltid ett och väntade på oss när vi vaknade. Jag var uppe mitt i natten, försökte alltid få med min lillebror men han bara sov och var inte uppe lika många gånger som jag haha.

· Vilket är ditt värsta barndoms-julminne?

Har nog faktiskt inget jag kan komma på. Alla jular har varit bra på sitt sätt.

· När slutade du tro på tomten?

Ingen aning kan det varit 3 eller 4 år någonting. Jag minns att jag kände igen tomtens skor som var min pappas så där någon gång slutade jag att tro.

· Vad är det godaste du har ställt ut till tomten på julafton?

Risgrynsgröt är det ända jag ställt ut.

· Ger du något till välgörenhet etc under julen?

Nej

· När julhandlar du?

Julklappar köps oftast i december faktiskt.

· Hur dags vaknar du på julafton?

Brukar bli ungefär runt 10 snåret.

· När äter ni julmat?

Lunch, 14.00 så man ska kunna kolla på Kalle Anka vid 15.00.

· Hur dags öppnar ni julklappar?

Efter Kalle och julfikat blir ungefär vid 17.00.

· Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?

Gud vad svårt har fått så mycket bra saker genom åren. Men min kenwood kanske som jag fick av min mamma och pappa för några jular sedan, för vad skulle jag  göra utan den skulle ju inte kunna baka till jul annars vore ju katastrof.

· Hur brukar din stad/by/kommun julpyntas?

Ljusslingor , julgranar lite varstans, belysning i träd överallt. Kransar som lyser upp staden.

· Hur länge är du ledig vid jul?

Jobbar oftast mellandagarna då man har eget så måste leveranser gå iväg.

· Hur länge efter jul har du kvar din julgran?

Till Tjugondag Knut, har plastgran så den barrar inte ;-)

· Har du någon gång firat jul utomlands?

Ja, två gånger i USA närmare bestämt i New York och Florida

· Har du någon gång gjort egna julkort?

Ja det har hänt för några år sedan.

· Tycker du om att sjunga julsånger?

Ja älskar det men bara hemma så ingen hör mig. Min man får stå ut hihi.

· Vem vill du helst fira jul med utöver familjen/släkten?

Ingen är är nöjd.

· Om du fick tio miljoner, hur skulle du fira jul då?

Köpa mer julklappar och så skulle jag ta med mig min man, mamma och pappa till USA och fira jul där. Kanske bila runt bla besöka Las Vegas hade varit häftigt runt jul.

· Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?

Vill inte ändra på något är super nöjd som den är nu.

· Tror du att vi får en vit jul i år?

Tja bor ju inte direkt där det brukar vara vitt till jul men hoppas kan man ju alltid göra.

· Vad vill du att tomten ska ha med sig för julklapp till dig?

Åh många men önskar mig en fritös.

Inga kommentarer:

Skriv ut