Daisypath Christmas tickers

måndag 5 november 2012

Julenkät

En liten julenkät från från Maries strålande jul. Jag måste ju bara svara är ju lika roligt som alltid när det dyker upp en ny lista om julen.

Vad önskar du dig i julklapp?
En fritös, wiispel, filmer och mycket mera

Vilken är den tradition (förutom allt på julafton) som ger dig mest julkänsla? 
När jag bakar pepparkakor och lyssnar på julmusik men även lillejul dan förre doppare dagen är speciell då det görs julskinka som sedan provsmakas på kvällen tillsammans med ett litet julbord.
Vilken tomte vill du tro på:
a) kommer tomten flygande med renar, med häst och släde eller annat?
Skulle vilja säga med flygande renar men får helt enkelt bli tomten som kommer långväga och har plumsat runt ute i snön. Han knackar på fönsterrutan och går sedan till altan/balkong dörr för att bli insläppt i hemmet.

b) var bor din tomte?
Skulle vilja säga Nordpolen här men känns inte så Svenskt så jag håller fast vid det jag alltid trott på. Min tomte bor långt bort bortom fjärran länder där ingen människa kan ta sig. Bor djupt inne i skogen där det alltid snöar och så bor han i ett litet hus gjort i polkagrisfärger som ofta är täckt med snö.

c) äter tomten mest gröt eller mjölk och kakor?
Gröt

d) kommer tomten genom skorstenen, knackar på dörren eller annat?
Först knackar han på fönstret sen kommer han och knackar på dörren.

e) hänger ni upp strumpa?
Jag brukar hänga upp en till mig och min man ovanför TV:n som min svärmor har gjort till oss. Brukar lägga en liten klapp i den till min man hihi och han brukar lägga en där åt mig haha. 

Vilka är dina tre favoritjulsånger?
Åh vad svårt har så många men här i alla fall tre som jag älskar: Rudolf med röda mulen, jul jul strålande jul, i vår vackra vita vintervärld


1 kommentar:

Maries strålande jul sa...

Vad roligt att läsa dina svar! Visst finns det många fina julsånger och därför svårt att välja.

Skriv ut