Daisypath Christmas tickers

måndag 5 november 2012

Pysselböcker

Jag har haft turen att få hem 2 st pysselböcker för barn från Tukan förlag. Jag har kikat  igenom dom och tänkte först ge bort dom sedan till mina brorsbarn får se om jag gör det fastnade själv för dom. Men kan ju bli perfekta julklappar annars till mina brorsbarn. Får se hur jag gör men nu ska jag recensera böckerna.

Jultomten pysselbok med klistermärken
Boken har 16 sidor med över 200 klistermärken. Inte så tjock med andra ord men väl så fin ändå. Det är bok där barn har olika uppdrag tex: klistra in tomtenissar som kan hjälpa till i tomtens verkstad nu när det är mycket att göra. Färgglada bilder.
Text: Sam Taplin




God jul! Pysselbok med klistermärken

Detta är ännu en bok för barn att klistra in klistermärken på rätt sida och utföra små uppdrag. Boken har 24 sidor och 800 klistermärken. Denna bok har även en adventskalender i början av boken där barnen kan klistra in ett klistermärke dag för dag fram till jul. Perfekt bok för barn i väntan på tomten för att hålla dom lugna och sysselsatta för det kommer att ta tag för det är många klistermärken som ska pillas dit på rätt ställe. Färgglada bilder även i denna pysselbok.
Text: Lucy Bowman




Båda böckerna är inte lämpliga för barn under 3 år pga att dom innehåller många små delar.
På Tukans hemsida står det att böckerna passar barn 6-9 men jag tror mycket väl att även barn i åldrarna 4 & 5 år kan pyssla och lära sig ett och annat då böckerna är väldigt lärorika.




Inga kommentarer:

Skriv ut