Daisypath Christmas tickers

fredag 1 november 2013

Jul i tofvehult

Titel: Jul i tofvehult, från advent till tjugondag Knut
Författare: Lena Göransson 
Foto: Johnny Franzén 
Bokförlag: Kakor & monster 

För en tid sedan dök denna urmysiga bok ner in i mitt brevinkast och den verkligen andas jul fick nästan gåshud första gången jag öppnande denna bok.  Wow blir så glad av julpirr och vilja bara sätta igång och baka och laga julmat i massor.

Boken är indelad i olika kapitel tex: börjar så klart med första advent och andra kapitel är Lucia,kvällen innan julafton självaste julafton och mellandagarna. Jag satte mig direkt och började planera vad jag ska göra ur denna härliga bok. Jag skrev inte ner lite som jag ville testa blev en hel lång lista som skrevs i anteckningarna i ipaden. 

Planen för årets julstök är att bland annat göra ljust vörtbröd som får det att vattnas i min mun. Nytänk som jag måste baka är frukostpepparkakor och servera med smör och julost på Lucia och julaftonsmorgon låter så super gott. Egen julsnaps brukar göra och i år blir det att testa tomtesnaps med julens kryddor och måste nog göra saffranssnapsen också då jag brukar älska allt som har smak av denna julkrydda. 

Bilderna tar dig på en tur ut på landet och inspiration av en mysig gammaldags jul som du sent kommer att glömma.

Finns att köpa hos Adlibris för 240 kr.

Betyg: fullpott kan inte ge annat så 5/5 polkagriskäppar blir det utan att ens tänka på annat.







Inga kommentarer:

Skriv ut