Daisypath Christmas tickers

lördag 11 oktober 2014

Julmarknader i Berlin

Igår bokade vi får lilla julweekend till Berlin och har planerat att besöka massa julmarknader för detta har jag hört att jul kan dom sig på tyskarna. Så julmarknader här kommer vi se upp annars fyra hål i nacken ;-)

Dessa vill jag besöka:

Gendarmenmarkt officiella Jul Video



Julmarknad på Opera Palace


Opern Palais

Alexander julmarknad


alexanderplatz_christmas002

Jul på Potsdamer Platz och Sony Center, här kan vi dricka gluhwein Tyskarnas variant på vår glögg.


berlin_christmasmarkets011

Julmarknad utanför Röda Rådhuset


Christmas Markets

Julmarknad på Europa Center och Memorial Churh


Nu blir jag allt sugen på att besöka julmarknader :-)

1 kommentar:

Tomtenissan sa...

Å vad kul...dit vill jag med. Fick mersmak efter min julresa till Lubeck för 4 år sen.

Skriv ut